BIFE 2012 – Un microcosmos al mobilei
Industrie, business, artă; o lume avizată
sau numai curioasă; informație,
idei, deschidere pentru parteneriate,
destindere – aceasta este poza la minut
a Târgului internațional de mobilă
BIFE 2012. Devenit deja un evenimentreper
în domeniu, târgul a ajuns la cea
de-a XXI-a ediție, găzduită acum de Romexpo.
VALORILE CREAȚIEI ROMÂNEȘTI DE MOBILIER.
Tema BIFE 2012 și-a găsit sinteza
sugestivă în motto-ul „Play, design,
feel”, adunând în această deviză
valorile creației românești de mobilier.
Actuala ediție a abordat tema
reinterpretării tradiției într-un
spirit inovativ, modern. Vizitatorii
târgului au primit consiliere, asistând
la demonstrațiile practice ale
firmelor de renume, dintre care
amintim Class Living, Kinnarps,
Idezio, Far-Est, Intermedio, Romvitrine,
Exotique și multe altele.
Cu o suprafață de expunere de peste 10.000 de mp, târgul a prezentat exponate de mobilier clasic, design, bucătării, accesorii, utilaje și echipamente pentru prelucrarea lemnului.
Adunând sub același acoperiș personalități din industria mobilei și a lemnului, precum și arhitecți, designeri, decoratori și oameni de afaceri din domenii conexe, BIFE 2012 a realizat un calendar de evenimente
remarcabile. Fie că vorbim de prelegerile susținute sub genericul „Design – concept of living”, de concursul tinerilor arhitecți, „Talent Scouting” sau de „Zilele Arhitecților”, care au marcat sărbătorirea a 120 de ani de la inființarea Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” din București, târgul și-a atins obiectivul de a crea un mediu de întâlnire a consumatorilor cu reprezentanții industriei, un dialog atât de necesar progresului în domeniu.
Dezideratul evidențiat de Mariana Suciu, director general al Romexpo, în contextul deschiderii târgului, și-a găsit concretizare solidă:
„Noul concept BIFE își dorește să evidențieze, o dată în plus, faptul că experiența oferită consumatorilor devine un factor major în decizia de
cumpărare. Fără o interacțiune palpabilă, emoțională și pozitivă cu un anumit brand, acesta poate fi utilizat în continuare din obișnuință,
dar, cu siguranță, nu se va crea o poveste în jurul lui. Ne dorim ca ediția din acest an să devină un
brand în sine și să demonstreze că
tradiționalul poate fi reinventat”.
Bilanțul evenimentului consemnează
participarea a peste 100 de
firme și a numeroși specialiști din
industria lemnului, fie ei producători,
importatori, exportatori sau
distribuitori. Târgul se bucură de o
notorietate internațională, dovadă
fiind participarea partenerilor din
state precum Germania, Polonia, Cehia, Serbia, Slovacia, Suedia, Rusia, China, Israel. Romexpo, Camerele de Comerț și Industrie din România și Asociația Clubul Român de Mobilă au coordonat organizarea evenimentului
la același nivel cu cel al produselor de lux prezentate.
CLUBUL ROM ÂN DE MOBILĂ, EXPONENT AL PRO DUCĂTORILOR DIN DOMENIU.
În calitate de președinte al Asociației Clubului Român de Mobilă, Iuliu Moldoveanu a declarat: „Participarea în cadrul evenimentului BIFE în calitate de partener a fost un început și o provocare pentru Asociația Clubul Român de Mobilă, ai cărei membri și-au mobilizat resursele și au participat «cu sufletul» în acest proiect”. Asociația Clubul Român de Mobilă a apărut ca un răspuns la necesitatea de a sprijini și promova industria mobilei din România, activând în scopul reprezentării intereselor producătorilor din domeniu, în dialog cu partenerii externi sau interni. O prezență de substanță la BIFE 2012 a constituit-o Suedia, reprezentată în cadrul tâgului prin intermediul Kinnarps România, producătorreper pe piața mobilierului de birou în România, și prin conferința lui Henrik Schulz, arhitect și designer de renume la nivel mondial. Școala românească de producție și de concepție
a fost reprezentată la cote înalte, dovedind competențe incontestabile, în afaceri, ca și în creație. Astfel, Camelia Șucu a prezentat „Povestea din spatele brandului Class Living”, un etalon al showroom-urilor premium. Ediția 2012 a Târgului BIFE a demonstrat faptul că tradiția românească în ceea ce privește producția de mobilă este valoroasă atât la nivel local, cât și la nivel internațional și a marcat un dialog
activ între actorii principali ai industriei, atingându-și pe deplin obiectivul.
Un succes pe linie
Romexpo, gazdă și partener în organizarea târgului internațional BIFE 2012, sintetizează un bilauț al evenimentului, apreciindu-i succesul incontestabil: „Un succes pe linie!
Așa s-ar putea defini cea de-a XXI-a ediție a târgului de mobilă BIFE, eveniment recent încheiat la Romexpo, care a reunit peste 100 de firme din România și străinătate și care i-a încântat pe cei 10.000 de vizitatori, cu cele mai interesante creații în materie de mobilier și tehnologii de ultima oră pentru prelucrarea lemnului. Având ca temă centrală «design-ul de mobilier», evenimentul a trasat tendințele 2013 în materie de piese și accesorii destinate ambientării spațiilor de locuit și sediilor de birouri. Dintre exponate, un succes deosebit au înregistrat piesele cu design original și caracteristici extrem de funcționale, adaptate nevoilor consumatorului modern. Astfel, fie că a fost vorba despre un stil minimalist, fie de unul romantic, vizitatorii au optat pentru un stil eclectic, în detrimentul pieselor opulente, lipsite de funcționalitate”. În bilanțul asupra ediției actuale a târgului, Romexpo face o retrospectivă succintă a multitudinii de evenimente conexe, care au atras o mulțime și o diversitate de vizitatori și de specialiști. În acest context, sunt evidențiate „surprizele dedicate publicului larg, Premiul Vizitatorului reunind produse și accesorii în valoare totală de 10.500 de euro”.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!